yaelkol

10 / 100
עיצוב בניין מגורים

12 דברים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב בית

תוכן

דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת עיצוב בית

לאחר המתנה ארוכה, הגיע הזמן להתחיל לבנות את הבית שלך. אל תתרגש יותר מדי ותזניח אף אחד מהדברים המכריעים הללו.

פעולה זו עלולה להוביל לבית מאוד לא נוח לך ולמשפחתך. לפיכך, אתה מתחיל לחשוב על שיפוץ די מוקדם, עלות נוספת שהייתה צריכה להימנע.

אנשים רבים מאמצים את הרעיון של עיצוב הבית שלהם בעצמם. אם אתה גם שוקל לעשות את תוכנית הבית שלך בעצמך, יש דברים מסוימים שאתה חייב לדעת לפני שאתה מתחיל.

דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת עיצוב בית
אזורים שונים בבית צריכים לעמוד בסטנדרט מסוים על מנת שתוכלו לקבל סיפוק רצוי ולהגשים את בית חלומותיכם. אבל אתה חייב לשקול את הדברים החיוניים האלה.

1. ודא שיש לך את המיקום הנכון

כמובן, אתה צריך להשיג אתר לפני שאתה מתחיל לתכנן את סוג המבנה לשים עליו. אבל האם אי פעם הסתכלת מקרוב על המיקום? האם אישרת אם זה המקום המתאים לבית החלומות שלך? בדוק את האתר, וודא שהוא שטוח מספיק ולא יעלה לך הרבה.

תנאי הקרקע משמעותיים ליסוד הבית. אם מצב הקרקע אינו נוח, ייתכן שיהיה עליך להוציא יותר על דירוג ופיתוח הקרקע. זה יקר וצורך אנרגיה. לכן, בדקו את הקרקע כמו שצריך ואל תקפצו לרכישה בגלל המחיר הנמוך.

2. שקול את התקציב שלך

דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת עיצוב בית

כמה יש לך לבנייה המלאה? אם אתה לא רגיל לקחת תקציב לפני שאתה עושה דברים, אולי תרצה לקחת את זה הלכה למעשה בעת תכנון בית.

בניית בית היא מאוד יקרה. סביר להניח שתוציא יותר מדי אם לא תכין תקציב. כדי להימנע מכך, הכינו תקציב ועמדו בו. שמור על תוכנית הקומה שלך פשוטה ופחות יקרה, אלא אם כן יש לך תקציב גבוה.

היכונו להוצאות מסוימות כמו חומרי בניין, עבודה, אדריכל, ריהוט וכדומה. כאשר אתה מתקצב, נסה לכלול סכום נוסף לכיסוי הוצאות בלתי צפויות.

3. כיוון הבית


דברים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב בית

הכיוון אליו פונה הבית שלך חשוב מאוד. אסור להתעלם מהיבט זה בעת העיצוב. חללי מגורים כגון חדרי שינה, חדרי אוכל או חדרי מגורים צריכים לפנות לכיוון הנכון כדי להבטיח נוחות.

אור טבעי צריך לזרום בחופשיות לתוך החדר. זה יעזור להפחית את מספר הנורות שתצטרך לקנות. כמו כן, הרוח הקרירה הטבעית תיכנס לבית ולא יהיה צורך במאווררים. תן לחלונות שלך נוף יפה, לא קיר לבנים.

4. עיצוב עם המשפחה שלך


אל תשאיר אותם מחוץ לתוכנית שלך. שקול את דעת המשפחה שלך לגבי מבנה הבית ועיצובו. מכיוון שאתם תחיו יחד, חיוני לוודא שגם להם נוח עם העיצוב. שים אותם בתוכנית בעת התכנון. צריך שתהיה הפרשה לכולם.

גדלי החדרים וכיצד ישמשו הם קריטיים. אם יש לכם ילדים, ודאו שהבית נקי מסיכון ויש לו מקום לשחק בו, אולי גינה או חצר אחורית.

מבנה מבנה, מכשירי חשמל, ריהוט וכל שאר התחומים של עיצוב הבית צריכים להיות בקנה אחד עם מה שמתאים ביותר למשפחה שלך.

5. גודל


דברים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב בית

תוכנית קטנה או תוכנית גדולה? החלטה זו, כפי שנאמר קודם לכן, תלויה בתקציב שלך. תצטרך אדריכל בשביל זה וגם צריך כמה תשובות מוכנות. כמה קומות אתה רוצה בבית שלך? האם תרצה כמה חללים בגובה כפול? בחלק מהיישובים יש מפרט לגבי גודל הבית. האדריכל שלך יגלה אם יש תקנות מקומיות שיכולות להגביל את מה שאתה יכול לבנות.

6. תוכנית הבית


כאן אתה מחליט על כל מה שנכנס לבית. אדריכלים אוהבים לקרוא לזה התוכנית. רשימת כל החדרים שתרצו בבית היא המרכיבה את התוכנית. אז, קח את הזמן שלך להתלבט על זה.

התחל עם החדרים הבסיסיים הדרושים תחילה. לאחר מכן, כתוב חדרים נוספים ברשימה נפרדת, אך זכור שהתקציב שלך עדיין מקבל את ההחלטה הסופית. ערכו רשימה זו בהתאם לגודל המשפחה שלכם.

כמה חדרי שינה תצטרכו? האם עומד להיות חדר הורים? האם בחדרי שינה יהיו ארונות וחדרי רחצה? סלון קטן או גדול? מטבח פתוח או סגור?

יש לרשום גם חדרי אחסון, מוסך, סביבת עבודה ומקומות חיצוניים כמו פטיו, מרפסת או גג במידת הצורך. כאשר הכל רשום לך, שרטוט תוכנית הרצפה יהיה נוח יותר בין אם תרצה לעשות זאת בעצמך או להזמין אדריכל.

7. היו מציאותיים וגמישים


אתה יכול לקבל תוכנית שניים באחד. לדוגמה, ניתן להשתמש בחלל אחד לחדר אורחים וגם למקום עבודה. אתה פשוט צריך להתקין מיטת מרפי מובנית שניתן בקלות למשוך למטה כדי ליצור חדר אורחים ולמשוך כלפי מעלה עבור סביבת עבודה. רצוי למקסם את הפונקציונליות של החדר. אורחים לא מגיעים כל הזמן, אז זה יכול ב

זה בזבוז מקום עבורך, במיוחד כאשר אתה בונה בתקציב נמוך.

כדאי לשקול רהיטים הניתנים לשינוי. שיהיה לך חדר גמיש. זה גורם לך להימנע משיפוצים מתמידים כשהמשפחה שלך גדלה. אם אתם עדיין מצפים לילדים נוספים, כדאי לשקול חדר flex.

8. אחסון נוסף


בית ללא מקום אחסון יעיל יהיה עמוס רוב הזמן. משפחות גדלות תמיד זקוקות לשטח אחסון נוסף מעת לעת, כאשר חברים חדשים נוספים.

שקול להוסיף שטח אחסון נוסף בעת עיצוב הבית כדי שלא יתחיל להיות עמוס. תחשוב רחב יותר; נסו לדמיין את הדברים הנוספים שתצטרכו כשיתווסף תינוק חדש למשפחה. ושקול לכלול אחסון מובנה בתוכנית שלך.

ספרים, צעצועים ומשחקים יכולים להיות מסודרים ומאורגנים היטב במחסנים מובנים.

9. ריהוט


יש צורך בקבלת גודל הרהיטים המתאים לאזור המגורים שלך. חיוני לשקול זאת מוקדם כדי ליצור מספיק מקום לרהיטים שלך. אתה יכול להשתמש במידות של הרהיטים שיש לך כרגע. אם אתם מתכוונים לעבור לבית החלומות שלכם עם אותו ריהוט ישן, זה חייב להשתלב בבית החדש שלכם.

ריהוט צריך להיות מסודר היטב כך שיתאים לתוכנית הרצפה שלך. הם לא צריכים לחסום את זרימת התנועה – ללא ריהוט עודף. צריך בדיוק את המספר הנכון.

מסדרים אותם עם רווח של לפחות 90 סנטימטרים ביניהם כדי לאפשר תנועה חלקה.

10. תכנית קומה פתוחה


דברים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב בית

במקום לבחור בתכנית קומה מוגדרת היטב, תוכלו ללכת על חללי מגורים פתוחים. זה הרעיון של מקום אחד בשפע כבית. הרהיטים מסודרים כך שישקפו את המטרה המיועדת.

חללי מגורים פתוחים מקלים על ההשגחה ומאפשרים חיבור טוב בין הילדים להוריהם. כל החדרים מחוברים עם תוכנית קומה פתוחה. הוא מאפשר יותר אור בבית, מה שיכול לגרום לבית קטן להיראות גדול יותר.

למרות שיהיה חוסר פרטיות והשפעות רעש מוגברות, זה יעזור לך לחסוך בעלויות מכיוון שתצטרך פחות חומרים.

11. עלויות עתידיות ועמידות


תכנון בית עם מאפיינים אדריכליים שיביאו לכם יותר עלות בעתיד אינו מומלץ, לא משנה עד כמה הם יהיו אטרקטיביים. זה ייראה מושלם על הנייר אבל עלות התחזוקה תצמח.

ודא שהבניין שלך עמיד. השתמש בחומרים בתחזוקה נמוכה שהם חזקים ואמינים. אל תתנו לעלות החומרים לדחוף אתכם לרכוש משהו שלא יחזיק מעמד ועלול לעלות לכם בשיפוצים תכופים.

שקול את האקלים של מיקומך ובחר חומרים המתאימים למזג האוויר. בנה מבנה שיחזיק לאורך זמן ולא רק משהו מפנק.

12. עירבו מומחים והיו מוכנים לטעויות


אל תניח שאתה יודע הכל. טוב שתעשה מהלך לעצב את הבית העתידי שלך בעצמך. תכנון זה בעצמך יעזור לאדריכל מכיוון שהקלת לראות מה אתה רוצה. אבל היה מוכן לתיקונים ואל תניח שאתה כבר יודע הכל.

יהיה צורך לשנות כמה דברים ולהפוך אותם לסטנדרטיים. לכן, כאשר האדריכלים שלך מציעים הצעות ותיקונים, שקול אותם.

צפו לטעויות וטעויות גם לאחר סיום הבנייה, והיו מוכנים לתקן אותן. יכול להיות שזה בדיוק המקום שבו העלויות הנוספות שהוספת לתקציב שלך הופכות לפונקציונליות.